Van werkloos naar een bedrijf starten in een crisis – mijn terugblik op 2020

Geschreven door Martha Wildeboer

Eigenaar van Studio Organized

29 december 2020

Het is kerstvakantie. Een perfect moment om terug te kijken naar het afgelopen jaar. En man, man, man. Het was me een jaar! Voor velen een jaar zoals we deze niet verwacht hadden. Dat bedoel ik overigens niet per se negatief. We hadden allemaal grootse plannen, omdat 2019 al veelbelovend was. We waren ervan overtuigd dat 2020 ons jaar ging worden. Dat het nog meer ging brengen. En dat deed het… 

Werkloos raken door Corona

In juni 2020 besloot ik mijn baan op te zeggen als eventmanager. Ik heb ontzettend veel geleerd en heb een grote passie voor events en horeca, maar toch wilde ik iets anders. Na een korte zoektocht vond ik mijn nieuwe uitdaging bij Go Lemon. Een ontzettend tof bedrijf met een eigenaar waar je door zijn enthousiasme direct voor wil werken. 

Helaas ging dit avontuur op het laatste moment niet door vanwege de gevolgen van de corona crisis. Ik was daardoor officieel werkloos. Geloof mij, dat voelt ruk. Geen plan B, sterker nog.. geen idee waar ik moest beginnen. Ik ben iemand die altijd over verschillende scenario’s nadenkt, maar deze had ik zelf niet kunnen bedenken. 

Je kracht omzetten in een bedrijf

Na even flink balen, ben ik aan het denken gegaan. Wat is mijn kracht? En welke rollen binnen vorige werkgevers nam ik op mij? Al snel kwam ik erachter dat structureren en organiseren voor mij meer dan zelfsprekend zijn. Ik hoef er eigenlijk niet over na te denken. Lang dacht ik dat het iets normaals was en dat iedereen dat had. Dat bleek niet zozeer het geval. Zo gemakkelijk als ik zaken op orde breng, zo lastig en onoverzichtelijk kan dat voor een ander zijn. En zo is Studio Organized geboren.

Zo gemakkelijk als ik zaken op orde breng, zo lastig en onoverzichtelijk kan dat voor een ander zijn

Doen waar ik blij van word

Na veel research en gesprekken met andere ondernemers ben ik vanaf augustus 2020 officieel gestart als ondernemer. Met Studio Organized kan ik doen waar ik blij van word en waar ik het beste in ben. Ik help ondernemers met het structureren en organiseren van hun bedrijf, sta ze bij als rechterhand en ben hun sparringpartner. Alles om hun leven nog makkelijker te maken.

Vliegende start

Sinds augustus heb ik al 6 bedrijven mogen helpen om meer structuur in hun bedrijf en processen. Hen ben ik erg dankbaar voor het vertrouwen. Hierdoor begon ik met een vliegende start, waardoor ik ondertussen ook kan werken vanuit een eigen kantoor middenin Amersfoort.

Wat gaat 2021 brengen?

Dat alles zo op z’n plek zou vallen, had ik niet voor mogelijk gehouden in juni. Maar wat ben ik er blij mee dat het zo gelopen is! Voor 2021 heb ik onwijs veel plannen. Die plannen ben ik in deze kerstperiode aan het uitwerken. Eén tip van de sluier kan ik al geven: ik wil het leven van nog meer ondernemers makkelijker maken. Wil je op de hoogte blijven? Volg mij dan op LinkedIn of Instagram

Ook interessant

365 dagen verder. Nu al? Of nu pas?

365 dagen verder. Nu al? Of nu pas?

Zo snel kan het gaan Het is vandaag 19 augustus en dat betekent dat het exact een jaar geleden is dat ik met het welbekende paarse mapje de KVK uitliep. Ik was officieel ondernemer en eigenaar geworden van Studio Organized. Of ik precies wist wat...

Lees meer
Ik stop ermee. Say whaaaat?

Ik stop ermee. Say whaaaat?

Zelfde bedrijf, andere invulling Ik stop ermee. Maar niet met ondernemen of mijn bedrijf, alleen wel met de manier zoals het ingericht was. Ik ga het namelijk anders doen. Ik ga me echt focussen op het helpen van ondernemers aan meer overzicht in...

Lees meer